יום שבת, 12 בפברואר 2011

מיוחד ליום האהבה - פוניה חושפת מכתבי אהבה מהילדות

לקראת יום האהבה יצא לי לחשוב, להרהר על המונח עם הכי הרבה תוצאות בגוגל, יוטיוב ובטח ובטח תוצאות (רגשיות, מילוליות, תחושתיות) אצל כל בנאדם בערך, עלי אדמות.
אז מה זאת אהבה?
בצד הפיזיולוגי, שהתכחשתי לו תקופה בגלל התיאורים הכל כך לא רומנטיים! (מדברת מי שמתרגשת מקופסאות פרחוניות אצל מיכל נגרין), במחקרים שמיפו פעילות במוח של אנשים מאוהבים הצופים בתמונת אהובם התגלתה פעילות מערכת מוחית של מנגנוני גמול וכמיהה זהה לזו הפועלת בהתמכרות לקוקאין!. הוכחה די ניצחת לזה שאהבה ממכרת (הקלה לאובססיביים).
מסתבר שכימיקלים במוח האנושי שלנו אחראים להתאהבות (כמה לא רומנטי). בערך לכל תחושה המזוהה כאהבה\התאהבות אחראי הורמון אחר : אסטרוגן וטסטוסטרון - המשיכה המינית. דופמין זה ה "פרפרים בבטן" ועוד ועוד. מסתבר שיש אפילו הורמון שאחראי להתמוססות סממני ההתאהבות והוא "גורם" לייסוד קשים ארוכי טווח הוזופרסין לדוג'.
זה גורם לי לחשוב על הנשים בתל אביב שמתלוננות (ובצדק) על הגברים ה"לא רציניים" שהן פוגשות. הנה פיתרון מעולה – פשוט להסתובב עם מזרקים עמוסים בהורמון הזה ולדקור כמה מהם. יש סיכוי שלהרבה גברים תל אביביים יש מחסור בהורמון הזה.
לי זה עדיין נראה מופרך לחלוטין. מה בכל זאת גורם להורמון להשתחרר?

אז הנה סרטון אנימציה צרפתי שמצאתי שמנסה להסביר מה זאת אהבה באמצעות כמה קווים שהוא צייר, וזה עדיין מעביר את התחושה בצורה מדויקת ומרגשת:

כשעברתי בפעם האחרונה דירה מצאתי ארגז מפוצץ עם מכתבים, קשקושים והפיציפקעס שלי מכיתה ו'. בין היתר מצאתי שלל מכתבי אהבה מהילדות (מסתבר שהייתי ממש פופולארית וזה עוד לפני עידן הציצים!!!). זה גרם לי לחשוב, אם מכתבים כאלו (קיטשיים להחריד, צ'יזיים בטירוף אבל מתוקים שאין דברים כאלה) עדיין קיימים אצל ילדים היום.

ואני חייבת לצטט:

"אני אוהב אותך.

חולם עלייך בלילות על אהבה שאין כזאת

ומה שחשוב יותר מכל כמובן את

אהבתי שלך לעד

מחברך האוהב".

הנה עוד אחד:

"אני אוהב אותך בכל ליבי

רוצה שלעד תהיי איתי

בלעדיך אני לא יכול

אני אעשה בשבילך הכול".

טוב, קצת התפקשש לו עם החרוזים, אבל תודו שזה מתוק. זה אפילו מביך קצת שילד בכיתה ה'-ו' כותב משהו כל כך אבסולוטי. עיון ביומן שלי מגיל 12 מניב תככים, מזימות משולשי אהבה שממש לא יביישו את האח הגדול.


מעניין אם הילדים של היום (יצא לי משפט די זקן) בכלל מדברים או מרגישים במונחים כאלה. איך הם יכולים? כשכולנו, כל המדינה צופה ביחסים מעוותים כל כך בתוכניות הריאלטי. הנדנדה הרגשית הזו בין הזוגות על מרקע הטלוויזיה. רמת המחויבות הכושלת של ליהיא לאבירם ועתי, איילה וסהר (מהמעונה הקודמת), אור ונלה והרשימה עוד ארוכה. במיוחד כשאנחנו נהנים מזה (מודה! גם אני) מהמציצנות החולנית הזו.


נסיים בנימה רומנטית. אחרי הכול מה שמניע אותנו, מה שכולם מחפשים, מה שכולם רוצים, משתוקקים, מקנאים, מתוסכלים בגללו, אבל מה שעושה לנו טוב בחיים...אהבה.
אף על פי כן, זה כל מה שאנחנו צריכים. רבים וטובים כבר אמרו את זה טוב יותר לפני:




שיהיה יום אהבה שמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...